کفپوش بتنی

 کفپوش بتنی و هر آنچه باید درباره آن بدانید.

کفپوش بتنی هر روزه در طراحی های شهری علاقمندان بیشتری را به خود جذب میکند  در حال حاظر محوطه سازی و رعایت امر مهم زیبایی در آن یکی از اصول طراحی میباشد شما با استفاده از این محصول  میتوانید تاثیر بسیاری را در محیط ایجاد کنید در ادامه به توضیح کفپوش بتنی میپردازیم.

برای آموزش نصب کفپوش بتنی کلیک کنید.

کف پوش بتنی چیست ؟

کفپوش بتنی در واقع  کفپوش تهیه شده از بتن و همینطور ب سمباده زده شده  است. که مقاومت بسیار زیادی در برابر فشار، وزن بالا، حرارت، خوردگی ، حلال ها و بسیاری موارد دیگر دارد. همانطور که از ویژگی های آن مشخص است. مناسب محل هایی با رفت آمد بالا مناسب است. این محل ها شامل  پیاده‌روها و معابر، کف‌سازی پالایشگاه‌ها و اماکن سوخت‌گیری، کف سازی پارکینگ‌ها و انباری‌ها کف سازی صنعتی، بهداشتی و تزئینی می‌باشد.

کفپوش بتنی

انواع کفپوش بتنی

کفش های بتنی به دلیل مزایای ویژه ه ای که دارند. با محبوبیت بالایی برخوردار شدند به همین دلیل در انواع مدل های مختلفی طراحی و ساخته شدند. که هر کدام ویژگی های منحصرد به فرد خودش را دارد این مدل ها شامل :

  • کفپوش پلیمری : ساختار اصلی کفپوش پلیمری از رزین اپوکسی و نیز پلی اورتان تشکیل شده است. که یک شبکه عیرقابل نفود و قوی تشکیل میدهد. این کفپوش ها درواقع خود متراکم هستند. که این رتاکم به وسیله رزین سنگ مصنوعی و رزیل پلیمری ایجاد میگردد . این کفپوش مناسب مناطق سرد سیر و بارانی میباشد کفپوش پلیمری به دلیل جذب آب و تراکم بسیار بالا در این مناطق استفاده میشود.
  • کفپوش واش بتن : اگر به محوطه های پارک ها دقت کرده باشید. حتما کفپوش های واش بتن را دیده اید این محصولات  از بتن شسته شده تولید شده اند. کفپوش های واش بتن از ترکیب سنگ دانه های رنگی و چسب بتن و پودر سنگ و همینطور از دیگر افزودنی های بتنی تولید میشوند. روش های مختلفی در ساخت این کفپوش ها وجود دارد اما دو نوع پرسی و ویبره دو روش پرطرفدار  است.
  • کفپوش بتنی پرسی : اول از همه باید گفت به این مدل از کفپوش ها در گذشته موزاییک میگفتند. اما امروزه نام دیگری دارد.  ابتدا لایه ای سیمان با زیر سازی مناسب روی دستگاه های ثابت صورت می گیرد. سپس  لایه ای از ملات سیمان به اندازه 3-4 سانتی متر قرار دارد و بقیه اجزا روی آن پرس می شود. این نوع از موزاییک ها معمولا در محل هایی استفاده میشود که محصول خود را سالانه تعویض میکنند.
  • موزاییک پرسی اتوماتیک : این مدل از کفپوش را تقریبا همه افراد دیده اند. همان موزایک ایرانی که به موزایک حیاطی یا موزایک زیرپارکتی نیز مشهور هستند. امروزه دیگر مراحل ساخت موزایک حیاطی کاملا توماتیک صورت میگیرد این نوع تولید محصول باعث میشود موزایک حیاطی دارای استحکام بیشتری باشد و کمتر دچار ساییدگی شود.

انواع طرح های کفپوش بتنی

به دلیل محبوبت  و خرید بالای این محصول  هر روز تنوع محصولات آن بالا میرود و مدل های مختلفی وارد بازار میشود ما در اینچا ۴ مدل از طرح های پر فروش واش بتن  را معرفی میکنیم.

 

کفپوش بتنی

  • کفپوش بتنی ترافیکی: این کفپوش های در دو طرح مستطیلی و شش ضلعی و در رنگ های مختلفی تولید مشوند. و در رنگ های تولید میشوند و دارای استحکام بالایی هستند.
  •  کفپوش بتنی پیش ساخته : همان‌طور که از نام این نوع از کف‌پوش‌های بتنی پیداست، این کف‌پوش‌ها به‌صورت قطعات پیش‌ساخته بوده و برای نصب به محل موردنظر انتقال داده‌شده و به راحی نصب می‌شوند.
  • کفپوش بتنی پیاده رو: این مدل از کفپوش ها در محل هایی مانند پیاده روها پارکینگ ها استفاده میشود بیشترین مورد استفاده این طرح برای محوطه سازی میباشد به همین دلیل این کفپوش در طرح و نقش های و اندازه های  مختلفی در بازار موجود هستند3
  •  کفپوش بتنی پازلی : این مدل به دو صورت تر و خشک اجرا میشوند این را هم باید گفت که متراکن سازی آن ها به وسیله دستگاه ویبراتور انجام میشود.
  • کفپوش بتنی آراکس  : این مدل از کفپوس به استحکام بالا معروف است. این مدل از کفپوش در سه نوع کفپوش که به نام های آراکس ملاتی, آراکس پاششی و آراکس پلیمری که هر مدل از آن ها دارای ویژپی خاص خودش است.
  • کفپوش بتنی طرح سنگ   : همان طور که از نوع این مدل از کفپوش مشخص است کفپوش بتنی طرح سنگ بسیار شبیه به سنگ است که که در پارک ها بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد.

خرید کفپوش بتنی

کفپوش بتنی

همانطور که تا الان متوجه شده اید این کف پوش های بتنی از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. و همین عمل باعث شده است با قیمت های متفاوتی در بازار به فروش برسند. تا جایی که قیمت کفپوش بتنی دارای اختلاف بالایی بین فروشنگان پیدا کرده است . شما میتوانید ازساوج موزایک تولید کننده این کقپوش های محصولات خود را خریداری کنید. و خیالتان از قیمت کفپوش و کیفیت آن راحت باشد. علاوه بر آن میتوانید برای تهیه موزاییک پلیمری نیز تماس بگیرید

این کفپوش ها در رنگ بندی های متنوع نیز تولید میشوند

رنگ اسیدی ، رنگ خشک و رنگ اکریلیک از انواع رنگ بندی این کفپوش ها است.  کفپوش  رنگی  را میتوان در محل های بسیاری استفاه کرد. مانند پارکینگ ها ، ساختمان تجاری و اداری در سوله های کارخانه ها محیط های بهداشتی ، پارک و شهر بازی ها و حتی انبار های شرکت ها و خانگی به دلیل مفاومت بالا در برابر سایش و رنگ بندی متنوع آن بسیار مناسب هستند.

برای مشاده کامل از جزئیات کامل رنگبندی محصولات میتوانید مقاله کفپوش بتنی رنگی را مطالعه بکنید

روش تشخیص واش بتن مرغوب

از ویژگی های واش بتن مرغوب باید به پشخ شدن یکدست سنگ ریزه ها در تمام سطح کفپوش با یک آزمایش ساده میتوانید متوجه این مورد بشوید زمانی که موزایک یا کفپوش میشکند اگر مصالح آن از هم جدا شد کیفیت مناسبی ندارد اما ار مصالح همچنان به صورت پیوسته کنار هم باقی ماند دارای کیفیت مناسبی است

مزایای کفپوش  چیست ؟

دوام بالا: همانطور که در ساختاز این کفپوش ها مطالعه کردید از بتن یا فرآورده های بتن استفاده شده است که دوام بالایی در شرایط اب هوایی مختلف دارند از طرفی از این کفپوش ها در محل هایی استفاده میشود که رفت آ»د بسیار بالا یا وسایل سنگین جا به جا میشود در مورد دوام بالای کفپوش ها همین بس که در پالایشگاه ها نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

عایق بودن: واش بتنها و موزاییک ها عایق هستند یعنی اینکه در برابر آـش سوزی و شعله ور شدن مقاوم هستند و میتوان خیال خود را از لحاظ ایمنی راحت کنید که به هیچ وجه احتمال آتش سوزی وجود ندارد.

نگهداری: یکی از دلایل محبوبیت کفپوش بتنی را میتوان به نگهداری آن اشاره کرد. کفپوش بتنی نگهداری بسیار آسانی دارد و برای شستشو آن نیز میتوان به راحتی از مواد شوینده استفاده کرد.

ضدحریق: کفپوش بتنی به دلیل استفاده از بتن ضد حریق میباشد و در برابر آتش مقاوم و مانع از جلوگیری آن میشود

سازگاری با محیط: در تولید کفپوش بتنی از موادی که به طبیعت آسیب میزنند یا بازگشت پذیر نیستند استفاده نشده است. کفپوش بتنی در واقع دوست دار محیط زیست به حساب می آید

تنوع رنگ: کفپوش بتنی دارای رنگ های متنوعی میباشد که این امکان را به شما میدهد که به راحتی کفپوش بتنی را با دیزاین داخلی یا خارجی خود ست کنید

عوامل موثر بر مرغوبیت کفپوش بتنی

کفپوش بتنی

اولین مزیت پخش شدن سنگ ریزه ها در کفپوش بتنی میباشد هرچقدر این سنگ ریزه های رنگی به شکل منظم تری پخش شده باشند تولید بهتری داشته اند شما ممکن است کفپوش هایی ببینید که یک طرف آنها به خوبی دارای سنگ ریزه است و طرف دیگر آن هیچ سنگ ریزه ای ندارد یا بسیار کم وجود دارد این کفپوش از تولید مناسبی بهره نبرده است.

کاربرد های کفپوش بتنی

  • چینش کفپوش بتنی در طرح های مختلف
  • طراحی داخلی و خارجی و تزئینی
  • کف سازی کارگاه های صنعتی
  • کف سازی انبار ها
  • کف سازی و نصب در پارکینگ ها
  • مکان های عمومی
  • پارک ها و تفرجگاه و پیاده رو ها
  • زیباسازی شهری
  • ایستگاه های عوارضی
  • محوطه پالایشگاها و جایگا های سوخت

معایب کفپوش بتنی

هیچ محصولی بدون عیب نیست کفپوش بدون هم از این غافله مستثنا نیست و معایبی دارد که بررسی میکنیم.

رنگ : کفپوش های بتنی به مرور زمان دچار تغییر رنگ و ساختار رنگ میشود کفپوش های بتنی به طور طبیعی نیز دارای سوراخ هایی روی کفپوش دارند که به مرور زمان آلوده میشود و باعث تغییر رنگ میشوند البته این مورد را میتوان رفع کرد که این این صورت یک لایه محافظ روی کفپوش قرار میگیرد که باعث افزایش قیمت کفپوش میشود.

جذب لکه: یکی دیگر از معایب کفپوش بتنی جذب لکه روی آن است کفپوش ها به راحتی لکه ها به خود جذب میکنند البته این مورد با ستسشو با آب فشار قوی به راحتی پاک میشود

رویش علف هرز: این مورد را هم میتوان در معایب دانست و هم در مزایا هنگامی که بلوک ها در کنار یکدیگر قار میگرند فضای خالی وجود دارد که میتوان باعث رویش علف هرز شودالبته شما میتوانید از این مورد برای طراحی نیز استفاده کنید.

کفپوش بتنی دارای چند مدل است ؟

در کل 4 مدل از کفپوش بتنی وجود دارد که به آن ها کفپوش : پلیمری , واش بتن, اتوماتیک و پرسی میگویند

قیمت کفپوش چقدر است ؟

قیمت کفپشوش ها بنا بر انتخاب مدل کفپوش متفاوت است پیشنهای میشود با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید

چگونه از تولید کننده کفپوش بتنی, کفپوش خریداری کنیم

ساوج موزاییک یکی از بزرگترین تولید کنده های کفپوش بتنی است برای تهیه هر مدل کفپوش میتوانید با ما در تماس باشید

6 دیدگاه

    • سلام بستگی داره چه رنگی مد نظرتون باشه ولی در کل کفپوش های بتنی رنگی نیز موجوده از قسمت تماس با ما در ارتباط باشید

    • دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *